Van melbourne naar sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu Van melbourne naar sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu

Van melbourne naar sydney

Door: lisannejonk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 December 2011 | Australië, Sydney

Ik zit eindelijk weer eens op internet, dus die ga ik meteen maar even benutten voor mn blog. Ik ben niet heel goed in het bijhouden merk ik wel weer. Ik ga eigenlijk nooit internetten. En nu wilde ik mn fotos uploaden voor op facebook, maar dat ding doet het niet....
Maar goed. Mn laatste berichtje ging over de eerste dag van de great ocean road. We zijn daar nog 3 dagen gebleven haha en hebben de 12 apostels en de londen bridge gezien! supertof. Maartje en ik zijn nog in een helikoptervlucht geweest boven de 12 apostels!!! Het kostte me een vermogen voor 10 minuten, maar komop.. Ik heb in een helikopter gezeten! En dan ook nog eens boven de 12 apostels. Ik vond het geniaal haha. Het mooiste was ook nog, de laatste twee dagen van de great ocean road zaten we in een dorp/straat iets. Serieus, er waren 2 baren, 1 hostel en 3 huizen ongeveer. Ergens in de middle of nowhere boven op een berg. en je had er geen bereik met je telefoon. Er was helemaal niks daar, maar dat is ook best wel lekker op zn tijd! WE hebben ons er prima vermaakt. Enn we hadden een geweldig uitzicht op de bergen enzo! De great ocean road is bij elkaar gewoon echt prachtig geweest. Ik had het werkelijk waar niet willen missen!
Daarnaaaaa ben ik weer terug gegaan naar het eerste hostel in melbourne. En maartje en Lucy zijn weer naar het strand gegaan! We zijn alsnog bijna een week extra in melbourne gebleven. Mede ook doordat we besloten hadden om een auto te willen kopen, dus we zijn daar op auto jacht gegaan! Was dramatisch, maar was ook wel weer leuk. We waren naar 2 autos gaan kijken, beiden een ford falcan. de eerste man wilde niet met ons naar de garage en de 2e vrouw wilde dat wel, maar die auto was nagenoeg rijp voor de sloop hahaha! Die mechanic ging opnoemen wat er allemaal stuk was, het was eindeloos! Ik moest mn lach inhouden, omdat het zo bizar was wat er alelmaal stuk aan was haha! Olie dat overal lekte, het onderstel van de auto was stuk, er was iets volledig afgebroken. Alles was verroest. Dus ondanks dat we de auto niet konden kopen, was het wel erg grappig.
Op woensdag hadden we besloten om maar eens te gaan zoeken voor hostels in sydney, omdat we toch wel weer verder wilden. we waren uiteraard weer ontzettend op tijd, want we wilden de dag daarna vertrekken haha! Maar ht ging best wel goed, luus en ik hadden de trein geboekt en ook de hostels. Dus we hadden alles prima geregeld. Dachten we.. Op donderdag zouden we om 8uur savonds met de trein vertrekken naar sydney. We hadden wel allemaal voorwaarden uitgeprint enzo, maar luus en ik vonden het uiteraard de moeite niet waard om die te lezen. Tot maartje dat wel de moeite waard vond en er achter kwam dat we onze bagage moesten inchecken voordat we de trein in konden. En dat was ongeveer een uur voor vertrek ofzo. Dus we moesten als een gek naar het station. 2 jongens waar we veel mee optrokken in het hostel gingen met ons mee. 1 van de 2 heeft alles heelmaal uitgevogeld hoe en wat. Zonder hem hadden we serieus de trein gemist! dus dat was uiteraard weer zooo typisch iets voor ons. Het mooiste van alles is, is dat we er ook telkens helemaal niks van leren. Maar goed. We zaten eindelijk in onze ontzettend comfortabele trein ooit naar sydney. We hebben 12,5 uur in de trein gezeten! Kan je je bedenken waar je bent als je vanaf den haag op de trein stapt en 12,5 uur blijft zitten. DAn zit je zowat in spanje! Dus we hadden het behoorlijk onderschat en we waren allemaal ontzettend brak toen we sochtends om half 9 in sydney aankwamen.
Het weer zou kut zijn die dag, maar we hadden best heel mooi weer! dus we hebben alsnog de tijd benut en zijn naar de botanic garends geweest en hebben het opera house gezien!!!!! En zijn op de harbor bridge geweest en daar WEER het opera house gezien! Ik denk dat we die van elke hoek wel bekeken en gefotografeerd hebben hahah! Het is zo bizar om zoiets met je eigen ogen te zien.. Normaal gesproken zie je het op internet of tv ofzo, maar ik heb het gewoon met mn eigen ogen gezien. Ik kan er nog versteld van staan haha. Soweiso het feit dat ik in sydney ben vind ik al te bizar voor woorden. De dag daarna ben ik met luus naar de bios gegaan. Ook zoiets raars. Zit je gewoon in de bios in sydney haha, alsof het niks is.
Maar goed. Het beste verhaal komt gewoon nog. Vandaag HEBBEN WE EEN AUTO GEKOCHT! Onze eerste auto hebben we gewoon gekocht in australie!! Hoe cool is dat!!! we stapten gewoon een paar car rentals winkels vor backpackers binnen en na 2 uur hadden we een auto gekocht.. Hoe geniaal is het om gewoon zo impulsief te kunnen zijn en een auto te kopen binnen een paar uur haha! En echt, het is niet zo'n stomme keuze als dat ht lijkt! We zijn volledig gedekt, alles wordt gemaakt als het stuk gaat (behalve natuurlijk als we crashen, maar dat gaat uieraard NIET gebeuren!) Enn als we em niet zelf kunnen verkopen voordat we weggaan, kunnen we em terugverkopen aan dezelfde zaak en krijgen we soweiso 40% terug! Dus we krijgen soweiso geld terug!!
dus ik ben helemaal ind e wolken op het moment! Vrijdag gaan we de auto ophalen en gaan we naar de blue mountains en daarna gaan we naar byron bay rijden waar we de holidays door gaan brengen! Supervet, ik heb er zoveel zin in. Er zijn alleen maar goede dingen in het vooruitzicht! Nog steeds heb ik het zo naar mn zin en voel ik me enorm op mn plek.
Ik ga morgen denk ik kerstkaartjes op de bus doen, dus het is maar de vraag of ze daadwerkelijk binnenkomen met kerst. Dus dat wordt een leuke verrassing :)
Heeeel veel lieffsss!!! XXXX

  • 12 December 2011 - 08:06

    Kristel:

    Lisanne! hahah wat leuk dat je het zo naar je zin hebt en alles bewondert. Ook echt super cool dat jullie FFTJES een auto hebben gekocht ;) hop hop dat doen jullie wel ff haha Nou geniet er lekker van!!! En ben benieuwd naar jullie volgende foto's :P Xxxx

  • 12 December 2011 - 11:56

    José Quaedvlieg:

    Ha Lisanne,
    geweldig om zo te lezen wat je allemaal meemaakt, super. Wel lachen dat jullie van alles onderenemen en dat veel dingen op het laatst toch nog goed komen. Wie weet leer je er ooit toch nog van, haha. Ben jaloers op het feit dat je zo'n reist durft te maken en maakt! Ik geniet gewoon van je verhalen. Een supertijd maar weer, en tot je volgende verhaal!
    Groetjes José

  • 12 December 2011 - 11:58

    Linda:

    Lieve Lisan,

    Volgens mij heb ik je alle jaren dat ik je al ken (en dat zijn er best wel wat) nog nooit zo enthousiast en gelukkig gezien. Zoals ik uit je blog kan opmaken heb je de allermooiste tijd van je leven en kan het op dit moment niet beter! Super meis! Dat maakt me blij :)

    Dikke Kus en have fun!

  • 12 December 2011 - 21:38

    Ankie:

    Na de foto's op facebook en na Maartje haar verhaal gelezen te hebben, nu dat van jou, héééérlijk. Wat ben ik blij dat jullie schrijven want waar is mijn kind met haar verhaal!! Geniet Lisanne.

  • 13 December 2011 - 19:53

    Thea:

    Geweldig om ook van jou te horen dat het allemaal zo leuk is. Ik geniet ieder moment van jullie belevenissen en kijk echt uit naar jullie verslagen! Bijhouden dus....
    Blijf genieten!

  • 01 Januari 2012 - 16:36

    Ankie:

    Gelukkig Nieuwjaar Lisanne zie dat jullie het heel erg leuk hebben. Genieten he, Groetjes, Ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Alweer bijna voorbij

16 April 2012

Avontuur Azie

01 April 2012

Nieuw zeeland avontuur

10 Februari 2012

En jahoorr, weer terug naar Sydney

10 Februari 2012

Paradijs op aarde
Lisanne

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 9526

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 16 Mei 2012

Mijn droom

Landen bezocht: