En jahoorr, weer terug naar Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu En jahoorr, weer terug naar Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu

En jahoorr, weer terug naar Sydney

Door: lisannejonk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Februari 2012 | Australië, Cairns

Jaja, de titel zegt het al. Zijn we helemaal naar Airlie Beach gereden, maar besloten we toch weer heel de weg terug te rijden naar Sydney. We zaten namelijk met onze grote vriend Barney die we toch voor zoveel mogelijk geld wilden verkopen..
De terugreis was redelijk hels al zeg ik het zelf. Ik heb veel gereden in Australie met veel plezier, maar de dagen van Airlie Beach naar Byron waren echt naar. Het kwamen namelijk met BAKKKEENN uit de hemel, ik heb nog nooit zoveel regen gezien als in die paar dagen. We zagen langzamerhand ook de weilanden naast de snelweg vollopen met water. Toen we in 1 of ander klein stadje aankwamen boven Brisbane was het helemaal bizar. Je stond daar gewoon tot je kuiten in het water... We hadden nog een poging gedaan enigszins droog het hostel binnen te komen. We moesten hooguit 20 meter rennen, maar dat was al genoeg om zeikes te zijn. Dus toen we het zwembad in de voortuin van het hostel zagen, zijn we daar maar met kleren en al ingesprongen, het maakte allemaal toch niet meer uit.
We wilden deze keer wel stoppen in Surfers Paradise, wat omschreven wordt als little miami, maar toen we daar aankwamen besloten we toch maar om terug te gaan naar het oude vertrouwde Byron Bay. Het was heerlijk om daar weer terug te zijn!
Toen we in het hostel aankwamen zagen we op de lijst dat er 2 Nederlanders in dat hostel zaten en zowaar uit Leidschendam.... Hoe bizar kan je het hebben. Maargoed, ik herkende de namen niet dus ik liet het snel los. Tot we ze die avond in een willekeurige kroeg tegenkwamen in de stad! En ze wonen zowaar praktisch om de hoek van me.. We zijn een paar dagen met ze omgegaan wat heel gezellig was! De 2e avond kwam ik een aussie tegen die ik de 1e keer in byron al had leren kennen maar verder niet meer gezien had. De volgende dag vroeg hij me of ik mee wilde gaan surfen, waar ik uiteraard geen nee tegen zei.
Net zoals dat het de 1e keer niet geheel soepel verliep, ging dat deze keer ook niet heel goed. Het was wel heel cool en het ging langzamerhand al beter. Hij woont in Byron dus wilde me verder wel de stad laten zien. Waarop we bij een cliff aankwamen een paar minuten buiten de stad. Hij zei dat hij van een 20 meter hoge cliff was gesprongen, maar dat er ook kleine waren van ongeveer 10 meter.... Toen we daar aankwamen stond ik doodsangsten uit, maar ik heb me vermand en ben zowaar gesprongen van de 8 - 10 meter hoge cliff! Het kostte me 5 minuten beredeneren of het wel verstandig was, waarop ik daarna gewoon sprong en wel zou zien.
Daarna zijn we wat gaan eten en chillen. We hadden nog een paar nachten over in Byron die we nog niet geboekt hadden, maar ik kon bij hem in zn huis blijven pitten dus dat was ideaal. Maar en Luus konden terecht bij de tokkies uit Byron waar zij goed mee omgingen, dus het kwam allemaal erg goed uit. De dag erna zijn we weer gaan surfen en ging luus ook mee. HEt mooiste was, Dave en ik liepen met een surfbord over het strand en luus liep er ook naast. Komt er een chinees vrouwtje met de vraag of ze met ons op de foto mocht!! :') Luus en ik, de 2 minste surfchicks en dan met ons op de foto, je kon me opvegen haha.
Surfen ging wel beter die dag, dus was erg leuk! Smiddags ging luus weer heerlijk terug naar de villa waar zij verbleef en ben ik met Dave gaan chillen. Heerlijk weer ouderwets series gekeken als Californication en Two and a half Man! Savonds zaten we weer heerlijk aan de drankspelletjes met zn vrienden en zijn we een drankje gaan doen in de stad. De laatste volle dag in Byron zijn we naar een waterval gegaan. Dave zn 2 huisgenootjes gingen ook mee. Het duurde een uurtje voordat we er waren, maar het was echt een vette waterval. Het water viel ongeveer 100 meter naar beneden. Je kon ook naar beneden lopen dus dat besloten we te doen. Allemaal niet voorbereid op deze wandeling, want we liepen heerlijk op onze slippers. Het had ook al dagen geregend en we moesten door een deel rainforest. Waar ik niet op gerekend had was dat er door de regen veel bloedzuigers zouden zijn..... Ik, nog nooit een bloedzuiger van mn leven gezien, werd goed ingewijd met achteraf gezien ongeveer 50 bloedzuigers die zich vastklampten aan mn voeten en opkropen naar mn benen. Het kostte ons denk ik 2,5 uur om beneden te komen, we moesten namelijk alle 4 na 10 meter onze voeten checken op mogelijke bloedzuigers. En wat zijn dat krengen zeg! Toen we eenmaal beneden waren moesten we ook nog door beekjes heen en over rotsen heen klimmen en toen waren we eindelijk bij de waterval. Het was wel echt onwwijjjss cool om dat te zien. Het enige nare was, was dat we ook weer de hele weg terugmoesten.. MET alle bloedzuigers die erbij hoorden. Mn slippers waren ook nog halverwege stukgegaan dus het was een fijne wandeling terug naar de auto! Maar achteraf gezien was het wel heel vet om mee te maken. Savonds zijn we nog een drankje gaan doen. Ik had afgesproken met mn canadese vriendinnetje die toevallig ook in byron zat, dus het was heel gezellig. De finale van tennis was ook, dus toen we om half 1 weer teruggingen hebben we tot half 2 de finale afgekeken op de bank.
Daarna was ook Byron nr2 weer voorbij. Alsnog weer hele mooie herinneringen eraan en een toptijd. Na Byron zijn we vrij snel weer naar Sydney gereden. In Sydney kostte het ons 3 dagen vertoeven in een carpark om de auto te verkopen, maaarr toen kwamen we toch echt die ene gek tegen die we nodig hadden en verkochten we de auto voor een prijs ver boven onze verwachtingen. Ik heb heerlijk genoten van het geld en ben gelijk gaan winkelen! In totaal hadden we 10 dagen in Sydney en hebben we eigenlijk weinig boeiends gedaan. Jore woont daar met een vriend van hem. De eerste paar dagen konden we daar met zn 3en blijven tot het te druk werd en ik als enige mocht blijven. Op Jor zn verjaardag zijn we heerlijk naar het aquarium gegaan en savonds uitgegaan in de stad. Buiten dat hebben we vriijjj weinig uitgevoerd, maar dat was ook wel weer eens lekker. Deze ochtend zijn we op het vliegtuig gestapt naar Cairns waar we nog een paar daagjes blijven voordat we vertrekken naar Nieuw Zeeland! Bizar dat de 3 maanden Australie zo snel voorbij zijn gegaan. Als ik er op terugkijk heb ik niet het gevoel dat het 3 maanden waren! Alsnog een toptijd en ik gok niet mn laatste keertje Australie. I'll be back :)

  • 12 Februari 2012 - 20:03

    Thea:

    Leuk om ook van jou weer eens wat te horen! Ga lekker door met genieten! x

  • 13 Februari 2012 - 17:42

    Moemsie:

    Heb weer heerlijk van je verhaal genoten lief xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Alweer bijna voorbij

16 April 2012

Avontuur Azie

01 April 2012

Nieuw zeeland avontuur

10 Februari 2012

En jahoorr, weer terug naar Sydney

10 Februari 2012

Paradijs op aarde
Lisanne

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 9541

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 16 Mei 2012

Mijn droom

Landen bezocht: