Paradijs op aarde - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu Paradijs op aarde - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu

Paradijs op aarde

Door: lisannejonk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Februari 2012 | Australië, Cairns

Na Byron zijn we direct doorgereden naar Brisbane waar ik eerlijk gezegd weinig boeiends over te melden heb. De camping was behoorlijk saai en het uitgaan was niet geheel mijn ding. Ik ging zowaar wel uit in mn hempje, rokje en hoge hakken, een erg zeldzaam iets. Maar we waren er alle drie na een uur alweer klaar mee haha. Niet voor herhaling vatbaar.
We zijn daarna doorgegaan naar Noosa, waar het pracchtigg was. We zaten op een camping aan het water en met zonsondergang was het net een paradijs. Toen we in Noosa waren besloten we op de heetste dag van de trip naar de Australie zoo te gaan. Ik wist niet dat ik ZOVEEL kon zweten als toen. Ondanks dat was het supertof en hebben we alle 3 geknuffeld met een koala!
Na Noosa zijn we doorgereden naar Hervey Bay en via daar zijn we naar Fraser Island gegaan. Echt een supertrip was dat. Ik ben zo blij dat ik 20 reispillen meegenomen had, want die had ik echt nodig. Ik wist niet wat me te wachten stond, dus ik werd al misselijk bij het idee dat we met een 4wd bus door het zand gingen rijden voor uren haha. De eerste dag zijn we naar Lake mcKenzie gegaan, echt heeeel mooi! Terwijl de meiden een fotoshoot hadden in de mooie omgeving heb ik me vermaakt in het water door heerlijk ouderwets te gaan lummelen. Heb me primmaa vermaakt. Savonds zijn we nog ff lekker een drankje gaan doen, maar we waren allemaal ook wel redelijk gesloopt dus we lagen er ook niet al te laat in. De tweede dag was heel cool, ondanks dat ik strontmisselijk was geworden in die pokkebus. Het kostte ons 1,5 uur baggeren door het zand met die bus voordat we bij het strand aankwamen. Daar besloten we met een vliegtuig over het land te gaan vliegen en daarna was ik zo misselijk dat ik maar wijs voorin bij onze tourgide Martin ben gaan zitten. Verder was de dag wel heel erg cool, we hadden best mooi weer. Het is ook gewoon een onwijs mooie omgeving, dus het was al met al enkel maar genieten daar. We zaten ook met een leuke groep dus het was echt een toptrip. De derde dag zijn we weer terug naar Lake McKenzie gegaan waar we ditmaal in de regen waren. Is toch wel wat anders dan met het zonnetje, mijn voorkeur gaat toch wel uit naar regen moet ik eerlijk bekennen. Niks beters dan met je vest aan door het water te banjeren in de regen.
Toen we weer terug waren gekomen in Hervey Bay hadden we geen slaapplek voor de avond. Het was ook al laat.. Eerst hadden we ons een tijdje vermaakt in de macdonalds door daar tv te gaan kijken. Daarna hadden we met een paar gasten van de tour afgesproken in de pub, die ons een aanbod deden die we uiteraard niet gingen afslaan. Een heerlijk avondje slapen in hun motelkamer, aangezien die toch te groot was voor enkel hun 2. Ondanks dat ik op de grond moest slapen was ik heel gelukkig haha!
Na Fraser hebben we een stop gemaakt in Agnus Water waar we onze eerste surfles hadden. Ze wilden em eerst cancellen vanwege het wilde water, maar doordat er teveel mensen waren lieten ze het toch doorgaan. Nou dat heb ik geweten... Ik heb me wat klappers gemaakt, dat is niet normaal. Maartje vertelde later dat ze mij en het bord recht door de lucht heeft zien vliegen.... Ik heb ook genoeg surfborden tegen mn hoofd en lijf gehad en ik was volledig gebroken toen ik het water uitkwam. Maar wat was het cool zeg! Ik kon 3 dagen mn armen niet gebruiken, maar het was het me zeker waard. Echt wel iets wat ik beter wil gaan leren.
Daarna zijn we doorgereden naar Airlie Beach, oftewel little byron. Ondanks dat we er maar 2 dagen waren voordat we naar de whitsundays gingen, hebben we er wel volle bak gebruik van gemaakt dat de barren in dezelfde straat zaten als ons hostel. Nadat we maartje een jagertje hadden gevoerd was het ook helemaal als vanouds. Gedurende de avond waren we elkaar ook allemaal kwijtgeraakt, om elkaar toch weer aan te treffen in bed de volgende ochtend. Wij zorgen op zulke avonden ook zo goed voor elkaar ;)
Maargoed, whitsundays... Whitsundays is als ik tot nu toe terug denk aan mn 3 maanden australie wel de beste trip geweest die ik heb meegemaakt. De weersvoorspelling was niet heel goed, maar we hebben 2 supermooie dagen gehad. Alles van die trip was ook gewoon cool. Ik zag het niet heel erg zitten om op een boot te zijn voor 2,5 dag, maar het ging me goed af. We zijn naar whitehaven beach gegaan. Google het allemaal maar, en zoals het op de plaatjes is, zo hebben wij het ook gezien! En ja ik heb foto's als bewijs! We moesten onze sexy stingersuits aan om het water in te mogen, maar zelfs met die mooie catwoman pakken was het heel cool. Het is overal zo prachtig. Op de boot was ik ook bevriend geraakt met een canadees meisje, waar ik veel mee optrok op de boot. Savonds chillen op de zijkant van de boot en naar de bizarste sterrenhemel gekeken. Ook ik heb een poging gedaan te slapen op het dek, maar dat was wat minder succesvol voor mij. KOUD was het daar, niet normaal. Ook binnen was het niet al te relaxt, maar alsnog lekker warm. Ik heb daar ook voor het eerst van mn leven gesnorkeld, echt heeeel cool. Het kostte me wat tijd om te wennen aan het ademen door een buis, maar nadat ik dat onder de knie had ging alles primmaaa. We hebben mooie visjes gezien en koraal enzo en zelfs een haai (daar kwam ik pas achter toen we in sydney aquarium waren een paar dagen terug en ik een foto zag van de vis die we daar gezien hadden). Maar goed, toch een haai gezien! De 2e avond was heel vet. We lagen ergens op een plek waar 2 dolfijnen telkens langs de boot zwommen. Ze waren daar aan het jagen en elke keer kwamen ze heel dichtbij de boot, zo cool om dat te zien. Daarna weer op de achterkant van de boot gechilled en naar de sterren gekeken. Deze keer lukte het me wel om in slaap te vallen op het dek, maar toen werden we bruut gewekt door stortregen, erg relaxt haha.
De laatste dag lagen we om half 8 sochtends in het water om weer te snorkelen. Ik hoorde naar mijn idee iemand 'help' roepen toen we aan het snorkelen waren. Toen ik dat hardop zei hoorde Dasha het ook. Nadat we degene in het speedbootje geseind hadden en hij ging kijken, kwam hij terug met de mededeling: It's a goat..... Hehe, hilarisch weer uiteindelijk.
Dat was wel een beetje mn paradijs verhaal, tot nu toe mn leukste verhaal om te schrijven omdat het denk ik wel de 2 toptrips beschrijft van mn 3 maanden in australie..
XXXXX

  • 10 Februari 2012 - 12:21

    Linda:

    Wat fantastisch!! :D Nu op naar NZ en daar weer allemaal mooie avonturen beleven! En omdat jij niet vaak genoeg schrijft (is maar een mening;-)) kijk ik soms ook even bij Maartje :)

    Dikke Kus vanuit NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Alweer bijna voorbij

16 April 2012

Avontuur Azie

01 April 2012

Nieuw zeeland avontuur

10 Februari 2012

En jahoorr, weer terug naar Sydney

10 Februari 2012

Paradijs op aarde
Lisanne

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9543

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 16 Mei 2012

Mijn droom

Landen bezocht: