Nieuw zeeland avontuur - Reisverslag uit Pai, Thailand van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland avontuur - Reisverslag uit Pai, Thailand van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland avontuur

Door: lisannejonk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 April 2012 | Thailand, Pai

Ik zit momenteel in Pai in Thailand, met zeeen van tijd omdat mn lieve vriendin Chloe elke dag naar het ziekenhuis moet om dr wonden te laten verschonen die ze veroorzaakt heeft door te vallen van een scooter... Dus heb eindelijk weer de tijd om mn blog bij te werken, aangezien ik werkelijkwaar niks beters te doen heb dan chillen! Ik heb een behoorlijk zwaar leven op het moment.
Maargoed, Nieuw Zeeland. Inmiddels 1,5 maand geleden voor me dat ik op het vliegtuig stapte van Australie naar Nieuw Zeeland.
Nieuw Zeeland betekende voor mij vooral veel extreme sporten en veel adrenaline.
We begonnen in Auckland, waar eigenlijk weinig aan was. Vertrokken snel met de Kiwi experience naar the bay of islands. Ik had totaal geen idee hoe de hele kiwi experience werkte, maar goed, ik zag het allemaal wel. Het was allemaal eigenlijk heel erg simpel, ik hoefde niks anders te doen, dan aan te strepen wat voor activiteiten ik wilde doen en welk hostel ik in wilde slapen. Daarna hoefde ik alleen maar op de juiste plek te zijn op het juiste moment en te betalen voor alles dat ik deed. Simpeler kan het niet haha. Na 3 maanden Australie vond ik het eigenlijk wel lekker om niet meer na te hoeven denken over waar ik heen wil. Alles wat me leuk leek, dat deed ik. Zo ook in the bay of islands waarbij we na 5 dagen in Nieuw Zeeland besloten met zn allen (Maar, Luus, Kris en ik) te gaan skydiven. Echt geweldig was dat! Ik scheet in mn broek op het moment dat het luik openging en ik daar in de deuropening hing, maar het was zo vet! Zou het zo nog een keer doen.
Een aantal dagen later toen we eenmaal vertrokken waren uit the bay of islands en in Hot water beach aankwamen, ontmoette ik een groep engelse die echt zo gek waren als een deur. Er was helemaal niks te doen in dat plaatsje dus we vermaakten onszelf met veel kaartspellen en drankspellen zonder drank. Vanaf dat moment waren we eigenlijk allemaal samen, als in Kyri, Mike, Jimmie, Rory, Callum, Sarah, Hailey, Sophie, Chloe en ikzelf, de enige niet engelse, ookwel Dutchy.
We moesten allemaal redelijk op ons geld letten, maar we besloten om alles te doen wat ons leuk leek. Het begon met black water raften. Wat bestond uit 30 meter abseilen in een grot, waar je maar net doorpaste! Tuben in zwart water, rondlopen in de grot ongeveer 70 meter onder de grond en het eindigde met het beklimmen van 3 watervallen tot je weer buiten was. Het was echt geniaal, het was pikkedonker en het enige licht dat we hadden waren de glowworms en onze lampjes op onze helmen.
Het black water raften deden we in Waitomo, na Waitomo vertrokken we naar Rotorua, waar we gingen lugen. Je wordt met een lift naar boven gebracht, je gaat in een karretje zitten en je gaat met een ziekelijke snelheid weer naar beneden op nogal belachelijke banen. Sophie kreeg het voor elkaar uit dr karretje te vliegen, alhoewel het bij ons allen maar net scheelden of wij vlogen eruit. We gingen allemaal 5x op en neer, echt weer alsof je een kind bent. Savonds gingen we naar een Maori village, het was rotweer, maar het was wel heel speciaal. We leerden daar over hun cultuur en alles, heel mooi.
Luus en Maar bleven een extra nacht in Rotorua dus daar scheidden onze paden voor een tijdje. Ik bleef met de groep engelsen. Daarna vertrokken we naar Taupo, we verbleven daar 2 nachten. Nu komt de verklaring van de meest belachelijke foto's en het filmpje op mn facebook voor de mensen die mn facebook hebben. De eerste nacht besloten we naar de bar te gaan. Het was ladies night, dus dat betekende: free punch voor de ladies. Dus de gasten onder ons besloten zich te verkleden als vrouwen om ook gratis drank te krijgen. Voordat we uberhaupt in de bar aankwamen waren we allemaal al als een balletje en we waren nogal een bizar stel met de 5 gasten in jurken en jumpsuits. Jimmie kreeg het voor elkaar een jurk achterstevoren aan te trekken, maar dat boeide allemaal niet meer haha. De hele avond was bizar en iedereen was goed ver weg. Chloe en ik besloten voordat we weggingen (ik snap het nog steeds niet) nog even 2 shotjes naar binnen te werken. Iedereen was op dt moment al weg, ik dacht naar bed, maar toen Chloe en ik op onze kamer waren bleek dat iedereen in onze kamer lag. Overal en nergens en daar is het bizarre filmpje ook genomen over onze buschauffeur Briggsy...
De volgende dag ging de helft skydiven, ik bleef heerlijk in mn bed liggen. Rory en ik wilden graag de tongario crossing doen, maar die werd afgelast vanwege de vele regen die gevallen was, dus dat was wel balen.
Na Taupo vertrokken we naar RiverValley, waar we met zn allen zijn gaan white water raften. Op de bungy jump na het vetste wat ik gedaan heb in Nieuw Zeeland. Ik heb wat angsten uitgestaan in die raft, vooral omdat we een nogal gestoorde Aussie als gids hadden. Maar het was wel echt heeeeel erg vet. 2,5 uur hele bizarre stroomversnellingen doorgaan, van een 7 meter hoge rots in het water gesprongen, 2x omgekiept etc etc!
Daarna vertrokken we naar Wellington, waar we ook 2 dagen verbleven. Best een leuke stad, zijn naar een museum gegaan en hebben lekker gechilled. Toen we in het zuidereiland aankwamen had ik problemen met de bus. Het was zo bizar druk dat ik niet met de groep engelse in de bus kon blijven. Dus mn vrienden vertrokken met zn allen in de bus en ik bleef achter. Omdat ik heel graag de glacier hike met hun allen wilde doen besloot ik een nakedbus te boeken met nog een andere engelse die ik daar ter plekke ontmoet had. En zo begon ons kleine avontuurtje naar Franz Josef. We zijn gaan hitch hiken naar het stadje waar onze bus vertrok, daar verbleven we in een klein huisje op een camping. En de volgende dag zaten we in een 10 uur durende bus naar Franz Josef. Van de 10 uur heb ik ook ongeveer 10 uur geslapen, heeeerlijk haha. We hadden allebei een kussen ongevraagd meegenomen, dus we konden heerlijk tegen het raam aan liggen.
In het hostel in Franz Josef keek ik uit op bergen met ijstoppen met een roze lucht van de zonsondergang, echt adembenemend. De volgende dag kwamen de engelse ook aan en zijn we gaan paintballen. Altijd al willen doen, maar had het nog nooit gedaan. We kwamen aan op een plek waar een stuk grond was, wat net een jungle leek. Volledig dichtgegroeid met bomen en boomstronken overal, echt een geniale plek om te gaan paintballen. We waren met zn 8en dus 4 tegen 4. Gegarandeerd dus dat je geraakt zou worden. Al vrij snel werd ik geraakt op mn elleboog, waarbij ik het uitschreeuwde zoveel pijn deed het hahaha! Had ik niet verwacht. We werden allemaal gigantisch fanatiek en we zijn allemaal ook meerdere keren geraakt. Ik was geraakt op mn elleboog, mn hand, mn been, mn bil, mn rug en mn ribben. We zaten allemaal heerlijk onder de blauwe plekken toen we terugkwamen.
De volgende dag deden we de glacier hike, het was een supermooie dag. De glacier hike was een hele speciale ervaring, iets wat ik waarschijnlijk nooit meer zal doen in mn leven. We liepen voor een aantal uren op ijs, zo bizar en zo mooi. We liepen rond met mutsen en regenjassen, dikke schoenen met punten onder je schoenen om je grip te kunnen houden op het ijs. We sloten die dag af in een aantal hot pools van 36 / 38 / 40 graden, heeeeeeerlijk! Kyri trok het erg slecht en viel maar liefst 3x flauw, dus toen zijn we maar wat gaan eten.
Na franz Josef vertrokken we naar Wanaka, klein plekje met een gigantisch meer met hele mooie bergen erachter. We hebben erg weinig uitgevoerd, anders dan relaxen bij het meer en savonds met zn allen pasta gegeten op het balkon met het mooie uitzicht. Na Wanaka kwam dan eindelijk Queenstown. Ik had de helft van de groep engelse overgehaald om te gaan bungee jumpen. We kregen groepskorting dus we boekten ons allen in voor 2 dagen later. Rory's grootste angst is hoogtes, dus die had nachtmerries voor 2 nachten lang. Eenmaal aangekomen op de dag van de bungeejump was iedereen nogal bezorgd, Kyri had een nachtmerrie gehad die ochtend, Rory was niet gestopt met het hebben van nachtmerries, Sophie kon zich zelf wel voor dr kop slaan waarom ze zich hiervoor had ingeschreven en ik en Callum vonden het eigenlijk alleen maar vet. Eenmaal op het platform ging iedereen na het aftellen direct, zelfs Rory, die daarna huilend van angst en blijdschap weer bovenkwam haha. Persoonlijk was de bungeejump een van de vetste dingen die ik ooit gedaan heb. Zoveel beter dan skydiven en het geeft zo'n kick. Ik had direct weer kunnen springen!
De volgende dag begon onze roadtrip. Ik ging met wel liefst 7 gasten, alle meiden waren alweer verder gereisd, heel jammer. De roadtrip was ook echt een jongenstrip, wat bestond uit hard rijden, veel kaartspelletjes Shithead en Asshole en veel bier. Ik heb me wel prima vermaakt en achteraf gezien was het een bizarre en vooral heel erg typische roadtrip. De 1e dag was heel leuk, heel veel mooie dingen gezien waarbij we eindigden met een bbq, het spelen van shithead voor 4 uur en daarna uitgaan. Gary had varkensvet gekocht voor op de bbq, het schijnt iets lekkers te zijn in Engeland, maar het moet daarvoor uren op het vuur liggen of iets dergelijks. Het lag er een uurtje op en het zag er niet naar uit dat iemand het ging eten. Dus besloot Gary dat degene die het kaartspelletje verloor, een stuk vet moest eten. Het mooie was, de 1e 2 spellen verloor hij. Aan zn gezicht te zien was het goed vies haha. Ik heb geen enkel kaartspelletje verloren dus ik werd bespaard met het eten van vet. Godzijdank. De volgende dag reden we een stuk verder en eindigden op een soort boerderij waar we fish en chips hebben gegeten en nog meer kaartspellen hebben gespeeld. De jongens hadden bedacht dat degene die HET laatste spelletje shithead zou verliezen, moest hitch hiken terug naar Queenstown. Rory en ik hadden beiden nog niet verloren dus het kon ook niet anders dat wij als enige 2 over waren. Godzijdank won ik haha en was het Rory die mocht hitch hiken. De volgende dag hebben we hem een uur voordat we in queenstown aankwamen gedropt. Na een half uur had hij al een lift dus het ging em goed af.
De rest van de tijd in nieuw zeeland heb ik eigenlijk vrij weinig uitgevoerd. Me volgepropt met het vele fastfood dat er te krijgen is, onder andere de legendarische Fergburger, die ik eigenlijk nooit op kon en me maar ziek maakte, maar ik moet toch eerlijk bekennen, de burgers zijn wel echt goed. Langzamerhand reisde iedereen verder en elke dag zeiden we wel iemand gedag. Uiteindelijk ging ik zelf ook verder en bleef ik in christchurch voor 3 nachten. Heb een beetje rondgelopen in de stad daar, maar het ik vind het een nogal trieste stad. Er is een red zone waar je niet mag komen omdat de gebouwen nog steeds op instorten staan. Maar verder was christchurch behoorlijk relaxt. Heb erg weinig uitgevoerd en heb lekker uitgerust. Op het moment ben ik alweer 2 weken in Thailand. Ik zal daar snel een blog over schrijven, vind het na dit verhaal weer even goed zo! Hele dikke kus en tot snel! Heb namelijk nog maar 6 weekjes voordat ik thuis ben! XXXXXXX

  • 01 April 2012 - 11:47

    Moems:

    Mooi verhaal weer lies, en nu lekker genieten van al het moois in Azië xxx

  • 01 April 2012 - 16:23

    Nancy:

    Hi niche,
    Wat nou, nog maar 6 weekjes? Heerlijke je verslagen te lezen, wij hebben nog maar 6 dagen. Blij weer een nieuw verslag te lezen, werd al ongerust, om dat je laatste van 10-2 was, maar je moems had al verteld dat alles goed gaat en je verslag van 1-4 er stond, weer van genoten.
    Dat backpacken is echt voor jullie jongelui, mensch wat vermoeiend, zeker met de hitte in Vietnam, Laos en Combodia, gewoon niet te doen.
    Laos hebben wij er varen als of je op Ibiza zit, veel muziek en allemaal hippies. Wel een mooi land, met slechte wegen helaas.
    Lieve Lies genieten er van, wij chillen nog ff in Sihanoukville, Cambodia voor we naar huis gaan, dikke kus en tot gauw, nou ja nog 6 Lange weken! XXX

  • 02 April 2012 - 08:35

    Kristel:

    Heeee Lisan wat herkenbaar dat Nieuw Zeeland verhaal hahah ja echt zonde van de stad Christchurch, ik heb zelfs de stoute schoenen aangetroken en ben met een groep door de redzone gelopen dat scheelde namelijk 45 minuten lopen haha Snel even skypen ok! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!!!!! Xxxx

  • 02 April 2012 - 20:33

    Margreet:

    Lisan lisan lisan, heb er eigenlijk geen woorden voor van wat jij allemaal meemaakt. ( en ik vind het al spannend als ik naar Frankrijk ga Hihi) hoef natuurlijk niet te zeggen geniet die 6 weken nog maar,want je beleefd alles al zo intens. Groetjes margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Alweer bijna voorbij

16 April 2012

Avontuur Azie

01 April 2012

Nieuw zeeland avontuur

10 Februari 2012

En jahoorr, weer terug naar Sydney

10 Februari 2012

Paradijs op aarde
Lisanne

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 9544

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 16 Mei 2012

Mijn droom

Landen bezocht: