Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu

Sydney naar Brisbane

Door: lisannejonk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 Januari 2012 | Australië, Brisbane

Halooeeeee. Het duurt even, maar ik ben er weer haha! Ik moet zelfs gaan nadenken wat we vanaf Sydney allemaal gedaan hebben..
Nja we hadden in ieder geval de auto gekocht in sydney. Vrijdags gingen we die ophalen. Het kostte een paar uurtjes, maar dan heb je ook wel wat. Het moment dat die man met die auto voor de deur aan kwam rijden, ik zal het niet meer vergeten. Maar was even naar de winkel dus ik was met Luus aan het wachten. Toen we die auto zagen... We lagen zo wat op de grond van het lachen hahaha! De foto's staan op facebook. De auto heeft ook een mooie tekst op de achterkant: "If you think this car is too dirty, than spend a night with the driver".
Was natuurlijk weer geniaal haha. Nadat we geleerd hadden hoe we de olie en het water moesten checken waren we klaar om te gaan. We moesten eerst nog wel even langs de K-mart, want we hadden nog zo goed als niks haha. Dus wij naar de K-mart in Bondi Junction om vervolgens luchtbedden, kookspullen, kussens etc. te kopen. Alles vervolgens gewoon in die auto gegooid, niks netjes indelen, nergens voor nodig..
Die avond hadden we geen slaapplek dus nadat we savonds op bondi beach gechilled hadden en ons verzadigd hadden met een broodje van de mac, gingen we maar een stukje rijden om vervolgens de auto neer te zetten in een villawijk haha. Ik lag nog het beste op de achterbank, maar heel relaxt was het niet. Maar het had ook wel weer wat. Sochtends om half 7 werden we wakker en reden we maar naar het dichtstbijzijnde tankstation om onze tanden te poetsen.
We zijn daarna in 1 keer doorgereden naar de blue mountains. Ook zo'n mooi verhaal. Komen we daar sochtends vroeg aan, rond 8uur/half 9.. Wij in 1x doorgereden naar Katoomba met de mooie three sisters.. Lopen we naar die lookout. Zien we 1 grote witte vlek :'). Er was zo goed als NIKS te zien hahaha. Smiddags klaarde het wel weer op dus dat was wel fijn. We hadden onze tent opgezet op de enige caravanpark in de blue mountains. Achteraf stond in de lonely planet dat het een zielloos park was, maar de enige optie hehe.
Blue mountains was wel echt suupermooi. Savonds was het bizar koud, dus de eerste nacht ben ik uit wanhoop naar de auto verhuisd om daar verder te slapen. Bedekt met 24 lagen kleren. De volgende dag besloten we ook maar om dekens te kopen, opzich geen verkeerde aankoop voor bij het kamperen.

Na de blue mountains zijn we eigenlijk willekeurig gaan rijen naar Byron, we hadden nog 6 dagen te overbruggen. We zijn hier en daar ergens gestopt voor 2 nachten. We hebben op de beste kindercampings gestaan die je maar kan vinden, dus dat was genieten! Het weer werd langzaamaan ook wel beter dus we merkten dat we de goede kant op gingen. Over die 6 dagen overbrugging valt verder ook weinig te vertellen, want we maakten ook niet zo heel veel mee haha. De steden tussen sydney en Byron waren niet echt heel boeiend of groots. Dus ik houd het hier ook gewoon bij wat betreft die week haha.

De 24e gingen we rijden naar byron. We hoefden niet zo lang te rijden, dus dat was wel lekker. We kwamen ongeveer om 1uur aan in Byron, het was echt superlekker weer. We zijn eerst naar het lighthouse gegaan. Dat is het meest oostelijke puntje van Australie, echt heel mooi! Hebben er zelfs dolfijnen zien zwemmen, echt heel cool! Buiten dolfinarium had ik nog nooit dolfijnen gezien haha!
We hadden Byron voor 9 nachten geboekt in the arts factory. We zouden daar in een hostel in een tipi slapen met 7 anderen.
Het hostel was wel echt geniaaaal. Overal zag je al graffity en het zag er zo relaxt uit. Het zat ook aan een watertje met een volleybal veld, een zwembad, echt alles. Zo relaxt. Onze tipi was ook hilarisch. We waren rond 1uur aangekomen, dus het was al goed heet. Dus in die tipi was het ook bizar heet, was echt niet te doen. Dus we hadden al goede hoop voor de komende 10 dagen :P We hebben daar op dat moment ook enkel onze spullen gedumpt en zijn naar het centrum gaan lopen. Daar hadden we afgesproken met de broer van luus en nog 2 vrienden daarvan. Smiddags hebben we heeeeerlijk op het strand gelegen en onze allereerste duik in de zee genomen in australie! Ik wist echt niet wat ik meemaakte. Ik wist wel dat de stroming sterk was, maar ik had gewoon moeite om op mn benen te blijven staan haha! De zee was zo sterk dat die je gewoon omver trok. Wel heel grappig, we leken net een stel kinderen in het water.
Savonds was er een bbq iets bij ons in het hostel. Onbeperkt drinken en eten voor 25 dollar, dus we besloten dat maar te gaan doen. Ondanks het onbeperkt drinken hadden we ook maar onze eigen drank meegenomen. Ze hadden alles heel netjes uitgestald buiten bij de picknicktafels, ging het een half uur voordat het begon, echt PLENZEN! Hahahaha. Dus ze hadden alles weer verhuisd naar binnen.
We zaten aan de laatste tafel. Dus dat hield ook in dat we als laatste eten kregen... Dus om de tijd te doden besloten we maar de champagne flessen op te drinken dmv drankspelletjes. Toen het eten eindelijk kwam, hadden we allemaal al nauwelijks meer trek dus dat scheelde, want het eten was ook vrij snel op. Onbeperkt ammehoela haha.
Doordat iedereen in australie voor 12en al dronken onder de tafel ligt, besloten wij ook maar vroeg weg te gaan. Zowaar om half 10 stonden we al te dansen in de club. Met zowaar wel 10 andere mensen. Het werd wel snel drukker, dus was wel heel leuk. Uiteindelijk zijn we allemaal op verschillende momenten naar huis gegaan om vervolgens allemaal brak wakker te worden.

Het eerste wat we deden op eerste kerstdag was een duik nemen in het zwembad. Het weer was supermooi, dus een duikje deed veel goed. Ik heb nog nooit zo'n mooie eerste kerstdag gehad. Wakker worden en maar even lekker naar het zwembad te gaan om een duikje te nemen en om vervolgens te gaan zwemmen. Die dag was verder niet heel boeiend. We hebben ons smiddags van het zwembad verplaatst naar het strand. En savonds gingen we bbqen. We waren allemaal zo gaar en brak van de avond ervoor dat we om 10uur al aan het inkakken waren. We lagen ook lekker voor 12 uur te slapen haha.

Mn verhaal is zo lang dat ik het niet red in de tijd die ik nu nog heb. Ik maak mn verhaal dus gewoon de volgende keer af :) Hier dus in ieder geval al een voorproefje op onze 10 dagen in Byron.
Heeeeeeeeeeeell veel liefs en dikke kus en knuffel! XXX

• 07 Januari 2012 - 11:03

Yvette:

In één woord: WAUW! Ben zo benieuwd naar de rest van je verhalen! Je oud&nieuw en je eerste week alweer van het nieuwe jaar! Ga lekker genieten zolang het nog kan, dit pakken ze je nooit meer af! xxx

• 07 Januari 2012 - 12:10

Kristel:

Lisan!! Ik wil je bergwandeling verhaal graag nog horen, want dat las ik bij Maartje! Xxxx

• 08 Januari 2012 - 21:16

Moemsie:

wacht met spanning af op de rest van je belevenissen.
    liefs xx

• 10 Januari 2012 - 14:04

Paula:

weer met veel plezier gelezen, blijf zo doorgaan, liefs en dikke kus xxx

• 11 Januari 2012 - 06:24

Thea:

Wederom een prima aanvulling op het chaotische, maar hilarische verhaal van Maartje! Nog maar 125 dagen......hou ons op de hoogte!