Byroonnn - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu Byroonnn - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Jonk - WaarBenJij.nu

Byroonnn

Door: lisannejonk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Februari 2012 | Australië, Cairns

Aangezien ik van het thuisfront al een aantal keer te horen heb gekregen dat het wel weer eens tijd werd voor een reisverslag, heb ik er bij deze maar even de tijd voor genomen om er 1 te schrijven.
Het is inmiddels 10 feb en ik zag dat ik mn laatste verslag op 7 jan geschreven had haha! Ik moet zelfs nadenken wat ik toen allemaal gedaan had.
Laat ik eerst het byron verhaal maar af gaan maken. Byron was echt hilarisch. Het was eigenlijk niet heel bijzonder. Elke dag verliep enigszins hetzelfde. We werden wakker, namen een duik in het zwembad, verplaatsten ons vervolgens naar het strand, gingen wat eten maken, gingen drankspelletjes doen met veel goon en savonds gingen we uit. Ennnn zo ging het elke dag zo'n beetje door.
Ergens halverwege had de broer van Luus me meegevraagd om naar een national park te gaan. Ondanks dat ik al 50dollar betaald had per nacht, besloot ik gewoon mee te gaan. De dag van vertrek vertelde hij me precies wat we gingen doen.. We gingen naar Mount Warning. In mijn herinnering staat dat het een berg van 1200 meter hoog was, met een walking track van 4,4 km omhoog..... Ik heb Jor meerdere malen gewaarschuwd en gevraagd of hij echt wist wat hij deed door me mee te vragen en wist wat hem te wachten stond met mij. Ik had namelijk sinds het vertrek naar Australie geen ruk uitgevoerd, anders dan in de auto zitten en te luieren. Met mn conditie stond het niet al te best haha.
Nja nadat we ons gesetteld hadden op de kindercamping die zich onderaan de berg bevond gingen we de volgende dag vroeg opstaan om de berg te beklimmen. Jor vond het niet nodig om de 3,5 km naar de CARPARK met de auto te gaan, die zouden we ook gewoon gaan lopen... Het kostte me al de grootste moeite om bij het begin van de berg te komen en ik was al volledig bezweet en gesloopt haha. Maargoed, wonderbaarlijk heb ik het gered tot de top! Google allemaal maar mount warning, want ja, die berg is hoog! En ja, ik stond daar helemaal bovenaan! Nooit gedacht dat ik het zou redden haha. De paar dagen daarna kon ik nauwelijks meer lopen, maar het was het me waard!
De dag dat we terugkwamen was het oud en nieuw.. Nadat we door de drankspelletjes bijna niet meer konden lopen, gingen we maar eens naar de tent waar we oud en nieuw gingen vieren! Het had de goedkoopste kaartjes en de goedkoopste inrichting en de goedkoopste band, MAARR we hadden een toptijd. Rond 1 uur snachts vertrokken we om een ritje te gaan maken in de zweefmolen aan het strand, echt een aanradertje voor als je wat gedronken hebt hahaha! Al met al was het zeer geslaagd. Om 12uur snachts, dus 3 uur smiddags in NL heb ik mn moeder en Ralph ook nog even verblijd met een gelukkig nieuw jaar telefoontje, ik denk dat ze blij waren met me hahaah!
De volgende dag heb ik voor het eerst in mn leven de nieuwjaarsduik gedaan. Ik moet eerlijk bekennen dat het me hier toch wel wat aantrekkelijker klonk om de nieuwjaarsduik te doen... Sochtends om half 10 liep ik dus ook door het centrum met Jore. Half Byron lag in de auto te slapen in de stad en de andere helft lag op het strand te slapen. Ik baal nog steeds dat ik mn camera niet bij me had, want het was echt een geniaal gezicht. Hoe naar de klote ik ook was die ochtend, ik lag in het water om half 10 in de ochtend! Echt bevredigend was het niet, maar ik heb toch eens de nieuwjaarsduik gedaan.
Maargoed, ik denk eigenlijk dat dat zo'n beetje Byron was. Niet heel bijzonder, maar toch geniaal. Tot dan toe de beste plek waar we geweest waren.
Doordat ik nog een maand heb om te vertellen begin ik gewoon aan een nieuw reisverslag hierna, anders wordt het zo'n eindeloos verhaal.
XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn droom

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Alweer bijna voorbij

16 April 2012

Avontuur Azie

01 April 2012

Nieuw zeeland avontuur

10 Februari 2012

En jahoorr, weer terug naar Sydney

10 Februari 2012

Paradijs op aarde
Lisanne

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 9630

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 16 Mei 2012

Mijn droom

Landen bezocht: